Paragrafen

Bedrijfsvoering

Onze inzet

Financiën op orde

Met Zutphen financieel gezond zijn we in 2018 zijn begonnen met het benoemen en implementeren van bezuinigingen. Deze bezuinigingen zijn in 2020 opgenomen in het 4-sporenmodel. Derhalve gaan we in 2021:

  • Samen met de teams de aanvullende bezuinigingen uit de 4 sporen realiseren;
  • De sturing op onze financiën verder verbeteren, onder andere de nieuwe budgethouders- en mandaatregeling goed borgen in de organisatie;
  • Effectiever sturen op de loonkosten door middel van het  HRM systeem verder versterken.

De juiste mens op de juiste plek

In 2021 gaan we

  • het organisatie-ontwikkeltraject gericht op betere sturing voort zetten met veel aandacht voor de ontwikkeling van teamleiders en medewerkers. Hiervoor wordt ook de vereenvoudigde jaarlijkse gesprekscyclus ingezet;
  • er voor zorgen dat wij de grip hebben op onze loonsom en de goedgekeurde personele formatie vasthouden en daarnaast ook scherper sturen op de inhuur van capaciteit. Op basis van het inzicht dat wij hebben wordt het beleid hiervoor aangescherpt;
  • het cursus- en trainingsaanbod van de Zutphen Academie blijvend actualiseren om medewerkers te ondersteunen in het ontwikkelen van de juiste vaardigheden en competenties. In het ontwikkeltraject waarvoor in 2020 de basis wordt gelegd, is speciale aandacht voor welke competenties aandacht moeten krijgen. Uiteraard spelen meer structuur aanbrengen in het werk en beheersing van financiën hier een belangrijke rol.

Beter omgaan met gegevens en informatie

In 2021 gaan we

  • De twee tools/dashboards, die beide al beschikbaar zijn, voor uw raad verder ontwikkelen zijnde: (https://Zutphen.pcportal.nl en https://zutphen.incijfers.nl).
  • Investeren in het plaats-onafhankelijk werken van medewerkers door het vervangen van een groot deel van huidige digitale werkplekken door laptops. Door de Coronacrisis en het verplichte thuiswerken is de behoefte aan deze ontwikkeling gegroeid;
  • In het verlengde van het voorgaande punt wordt versneld overgestapt op de nieuwste versie van het kantoorautomatiseringspakket. Dit is noodzakelijk om o.a. de mogelijkheden om op afstand te vergaderen te verbeteren. Op deze onderdelen moeten wij, mede genoodzaakt door de Coronacrisis een inhaalslag maken;
  • het databeheer verder op orde brengen, zodat we gemakkelijk toegang hebben tot de actuele data van alle belangrijke processen inclusief de verschillende basisregistraties. We investeren in het actueel maken houden van de basisregistraties;
  • blijvend werken aan een gestructureerde manier om de data te vertalen in informatie die voor de sturing van de organisatie belangrijk is;
  • de rollen die nodig zijn bij het goed beheren en gebruiken van data en informatie opnieuw inrichten;
  • verder werken aan het voldoen aan de regels rond privacy en informatieveiligheid, waarbij we aandacht geven aan bewustwording binnen de gehele organisatie.
Deze pagina is gebouwd op 10/18/2021 14:06:40 met de export van 10/18/2021 14:01:09